Gdzie najczęściej ludzie wyszukują treści?

Oczywiście, że w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej, a mianowicie Google. Użytkownicy chcący znaleźć odpowiednie dla siebie informacje kierują się najpierw tam, wpisują dane słowo lub słowa kluczowe i przeglądają strony Google w poszukiwaniu najbardziej wartościowego dla siebie contentu. Spójrzmy teraz z drugiej strony, czyli z perspektywy przedsiębiorstwa, możemy tutaj dostrzec chęć wspięcia się na wyżyny wyszukiwarki, czyli znalezienie się na pierwszej stronie Google pod konkretną frazą. Taki zabieg ma na celu wprowadzenie użytkownika na stronę internetową, zwiększenie ruchu, no i oczywiście finalnie skorzystania z usługi lub zakupu produktu.

Optymalizacja pod Google

Dużo mówi się o odpowiedniej optymalizacji strony, wprowadzeniu treści zgodnych ze słowami kluczowymi, ale także o… prowadzeniu bloga firmowego. Blog firmowy to niemal must-have każdej strony internetowej. Pewnie zastanawiasz się dlaczego? Zapraszamy do przeczytania artykułu!

Blog stawia Cię w roli eksperta

Klient wchodzący na Twojego bloga to osoba, która poszukuje porady w konkretnej tematyce. Ty, jako przedsiębiorca, dajesz mu nierzadko gotowe rozwiązanie. Dlaczego więc stajesz się ekspertem? Bo to Ty posiadasz doświadczenie w branży, fachową wiedzę oraz oczywiście znajomość swojej branży. Klienci ufają profesjonalistom, dlatego, że są wiarygodni, ale przede wszystkim - godni

Porady eksperta

Blog pozwoli Ci na zbudowanie relacji

Od pewnego czasu to właśnie budowanie relacji z klientem jest najważniejsze. Nie jest istotne, aby po prostu sprzedać produkt. Istotne jest, aby klient poczuł się emocjonalnie związany z Twoją marką. Taki klient chętniej do nas wraca, opowiada o produkcie lub usłudze znajomym, a przede wszystkim - czuje z Twoją firmą więź. Dlatego też regularne prowadzenie firmowego bloga pozwoli na budowanie trwałych relacji. Klienci lepiej poznają Twoją firmę i… zaufają ekspertom.

Budowanie  relacji

Blog pozwoli Ci na zbudowanie historii marki

Obok wspomnianego wcześniej marketingu relacji, w ostatnim czasie ogromną popularność zyskał storytelling, czyli opowiadanie historii. Prowadzenie bloga firmowego pozwoli na zbudowanie historii marki. To doskonałe narzędzie by pokazać różne nietypowe historie, ale także wartości czy idee, którymi kieruje się przedsiębiorstwo.

Poprawa widoczności w Google

Blog poprawi widoczność Twojej strony w wyszukiwarce Google

Artykuły na blogu pozwolą na budowanie ,,długiego ogona’’, czyli fraz kluczowych w formie zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę Google. Przykładowo chodzi tutaj o ,,tania usługi florystyczne kraków’’, a nie wpisanie po prostu w google ,,usługi florystyczne’’. Warto do tego tematu podejść w odpowiedni sposób, ponieważ w wielu branżach istnieje ogromny potencjał związany z katalogiem fraz z długiego ogona.

Zdobywanie nowych linków

Blog pozwoli na zdobycie nowych linków

Wartościowe artykuły same zdobywają nowe linki! Dlaczego? Jeśli stworzysz ciekawy oraz interesujący tekst to… rozejdzie się on sam po sieci! Użytkownicy sami będą go udostępniać na swoich stronach internetowych, forach, ale również w social mediach. To najbardziej naturalny sposób na zdobycie wartościowych linków.

Świeży content

Blog to świeży content

Ogromną wartością bloga podczas procesu pozycjonowania jest także tworzenie świeżego contentu, czyli dodawania zupełnie nowych i unikatowych treści na swoją stronę internetową. Wyszukiwarka Google promuje strony, które dostarczają regularnie nowe treści. To sygnał dla Google, że w tym serwisie coś się dzieje pozytywnego, ale także, że się on rozwija. Wyszukiwarki doceniają zaangażowanie w prowadzenie swojej strony i wynagradzają to poprawieniem pozycji.

Świeży content jest również wartościowy dla użytkownika. Jeśli zauważy on regularne dodawanie ciekawych treści, z chęcią wróci ponownie na Twoją stronę, by móc dowiedzieć się czegoś nowego.

Jak widzisz, blog ma ogromną wartość oraz wpływ na naszą stronę internetową podczas pozycjonowania. To również świetne narzędzie, by zbudować pozytywny wizerunek Twojej firmy. To dzięki niemu poprawisz pozycję strony w wyszukiwarkach, ale także staniesz się ekspertem w swojej branży. Należy jednak pamiętać, że blog przyniesie zamierzone efekty dopiero po czasie, jednak warto czekać, by móc cieszyć się korzyściami!